Šafarsko 42
9246 Razkrižje
OBČINSKA CELOSTNA PROMETNA STRATEGIJA (OCPS)
NAMEN
Občinska celostna prometna strategija (OCPS) obravnava specifične lokalne izzive prometa v podrobnem merilu kot tudi potrebe deležnikov in različnih segmentov javnosti iz lokalnega okolja.
Namen OCPS je sprememba potovalnih navad v občinah in izboljšanje pogojev za hojo, kolesarjenje, javni prevoz ter alternativnih oblik mobilnosti zaradi zmanjšanja obsega osebnega motornega prometa. Velik delež poti prebivalcev pa ne poteka le znotraj meja občin, ampak se začne ali konča zunaj teh, zato je priporočljivo, da se predvidi sodelovanje s sosednjimi občinami in usklajevanje posameznih OCPS o zadevah skupnega interesa (kot npr. javni prevoz, izposoja javnih koles, souporaba vozil, izvedba ukrepov na infrastrukturi, financiranje ukrepov ipd.).
Strateško urejanje področja prometa s pomočjo instrumenta, kot je OCPS, ne prinaša zgolj bolje izkoriščene prometne infrastrukture, nižjih stroškov za mobilnost v proračunih prebivalcev in organizacij v občini, manjših zastojev, učinkovitejših naložb, večjega zadovoljstva prebivalcev ter manjšega onesnaženja, celostna obravnava prometa prinaša tudi merljivo izboljšanje kakovosti bivanja prebivalcev in povečanje možnosti občine za uspešen razvoj.
Ključni cilji celostnega prometnega načrtovanja so zlasti podpiranje dolgoročnega razvoja prometa, za okolje prijaznejših oblik mobilnosti, spodbujanje socialne kohezije, zmanjševanje regionalnih razlik v povezljivosti oziroma prometni dostopnosti, izboljšanje učinkovitosti prometnega sistema in njegovih podsistemov, učinkovitejše upravljanje prometnega povpraševanja, izboljšanje kakovosti prometnih omrežij in nasploh zmanjšanje negativnih učinkov prometa na okolje, prostor in zdravje.
Proces spreminjanja načina dela in drugačen pristop k reševanju prometnih izzivov sta bistvena za celostne spremembe prometnega načrtovanja občin v korist trajnostnih oblik mobilnosti, kar se bo odražalo tako na ravni urejenosti naselij, ki bodo postala bolj prijazna pešcem, kolesarjem in uporabnikom javnega prevoza, kot na ravni spreminjanja potovalnih navad občanov, ki bodo na račun manjše uporabe avtomobilov prispevali k večjemu deležu trajnostnih oblik mobilnosti.
CILJI
Občine, ki bodo imele v skladu s pogoji in zahtevami predmetnega javnega razpisa in v njem navedenih podlag izdelano in potrjeno OCPS, bodo lahko kandidirale za javna sredstva, ki se bodo dodeljevala za izvedbo infrastrukturnih in neinfrastrukturnih ukrepov na področju trajnostne mobilnosti, kot so opredeljeni v Programu evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji (v nadaljnjem besedilu: PEKP 21–27) ter morebitnih drugih programskih dokumentih in drugih podlagah za črpanje evropskih ali nacionalnih sredstev.
_________________________________________________________________________________________________________________
Anketa za prebivalce je eno izmed ključnih orodij vključevanja splošne javnosti v proces priprave OCPS ter hkrati zagotavljanja izdelave kakovostnega dokumenta. Namen ankete je pridobiti vpogled v mnenje prebivalcev občine glede vizije, stanja in razvoja prometa v občini. Pomembna so mnenja vseh prebivalcev, zato vas prosimo, da k izpolnitvi ankete povabite tudi svoje bližnje, sosede in druge so-občane.
Anketa je dostopna v tiskani in spletni obliki. Izpolnite jo lahko v eni ali drugi obliki.
Prosimo vas, da izpolnjeno oddate v za to namenjen nabiralnik na Občini Razkrižje (Šafarsko 42, 9246 Razkrižje).
|
Do ankete v spletni obliki lahko dostopate prek naslednje povezave: |
Odgovore bomo zbirali do petka, 19. julija 2024.
|
Podelili bomo 5 bonov v vrednosti po 40 € za trgovino Decathlon. |
Za vaš čas in sodelovanje se vam želimo zahvaliti z nekaj nagradami, ki jih bomo izžrebali septembra 2024 v času Evropskega tedna mobilnosti. Podrobne informacije so na koncu ankete.
Izdelovalca OCPS sta Razvojna agencija Sinergija in Urbanistični inštitut Republike Slovenije s podizvajalcem ZUM d.o.o., operacija pa se financira s sredstvi Kohezijskega sklada, Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji ter sredstvi vseh štirih občin. OCPS se sicer pripravlja v konzorciju štirih sosednjih občin (Ljutomer, Križevci, Razkrižje in Veržej), pri čemer bo imela vsaka občina na koncu svoj občinski dokument.